قیمت شیر هیدرولیک تراکتور دو دسته

  • 80 لیتری
  • شیر 1/2  اینچی
  • 2P80 شیر کنترل جهت
  •  حداکثر فشار P: 315 بار، T: 50 بار، A-B: 300 بار

شیر دستی هیدرولیک گالتک (Galtech) ایتالیا

شیر دستی هیدرولیک گالتک، علاوه بر اینکه در ماشین‌آلات سنگین و بالابُرها استفاده می‌شود، خب واضح است که در خودروهای نظامی هم به کار می‌رود. این شیر هیدرولیک قدرتمند علاوه بر انعطاف پذیری و قابلیت تحمل فشار بالا، با پایداری خاص خود مورد توجه صنایع نظامی قرار گرفته است. با استفاده از شیر دستی هیدرولیک گالتک در خودروهای نظامی، توانایی کنترل دقیق حرکات آن‌ها بهبود چشمگیری می‌باشد و در نتیجه عملکرد بهینه را فراهم می‌سازد.

قیمت شیر برقی هیدرولیک وسط بسته + فیلم شیر برقی

شیر هیدرولیک وسط بسته (Center Closed Hydraulic Valve) یکی از انواع شیرهای هیدرولیک است که در سیستم‌های هیدرولیک به کار

قیمت شیر هیدرولیک تک دسته شهاب

شیر هیدرولیک تک دسته شهاب یک نوع شیر هیدرولیک است که با استفاده از یک دسته کنترلی تنها قابل کنترل

شیر هیدرولیک چیست؟ ( سوال اصلی )

شیر هیدرولیک یک وسیله مکانیکی است که برای کنترل و تنظیم جریان سیال در یک سیستم هیدرولیک استفاده می شود. سیستم های هیدرولیک از مایع، معمولاً روغن، برای انتقال نیرو و انجام کار استفاده می کنند. سوپاپ به عنوان یک کلید یا مکانیزم کنترلی عمل می کند که جریان سیال هیدرولیک را هدایت می کند و به سیستم اجازه می دهد تا شروع به کار کند، متوقف شود یا جهت حرکت سیال را تغییر دهد.

شیرهای هیدرولیک اجزای حیاتی در صنایع و کاربردهای مختلف هستند که کنترل دقیق جریان، فشار و جهت سیال ضروری است. آنها معمولاً در ماشین آلات و تجهیزات هیدرولیک مانند ماشین آلات صنعتی، تجهیزات ساختمانی، ماشین آلات کشاورزی و وسایل نقلیه یافت می شوند.

فیلم شیر هیدرولیک

استفاده از شیر هیدرولیک در صنایع مختلف

شیرهای هیدرولیک، معماران ناشناختهٔ پشت پرده، ستون فقرات سیستم‌های هیدرولیک هستند و در هماهنگی رقص پیچیدهٔ سیالات با دقت بی‌نظیر نقش دارند. این شیرها به اشکال مختلفی ظاهر می‌شوند، هر یک مناسب وظایف خاص خود، جریان، فشار و جهت حرکت ماشین‌آلات هیدرولیک را تعیین می‌کنند.

در زمینهٔ عملکرد، شیرهای کنترل جهت به عنوان مسیریابان عمل می‌کنند و مسیر حرکت سیال را مشخص می‌کنند. آنها به عنوان معماران اصلی در کنترل مسیر جریان عمل می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که در سیستم‌های هیدرولیکی عملیات بی‌سر و صدا صورت می‌گیرد.

شیرهای کنترل فشار، معمولاً به نام رلیف ولو شناخته می‌شوند، نگهبانان تعادل هستند. نقش آنها در حفظ و تنظیم فشار سیستم حیاتی است و یک حفاظت در برابر اختلالات پتانسیل در تعادل هیدرولیک فراهم می‌آورند.

از سوی دیگر، شیرهای کنترل جریان مدیران سرعت و حجم سیال هستند. در کاربردهایی که کنترل دقیق بر دینامیک سیالات ضروری است، این شیرها پرافتخار هستند و اطمینان از عملکرد و کارایی بهینه فراهم می‌کنند.

فراتر از عملکرد، تکنیک‌های عمل‌آوری شیرهای هیدرولیک لایه دیگری از تنوع را اضافه می‌کنند. از کنترل دستی، جایی که لمس انسان عملکرد را هدایت می‌کند، تا عمل‌آوری سلونوئیدی، جایی که پالس‌های الکترومغناطیسی راهبری را به عهده می‌گیرند، هر روش به نیازهای خاص در صنایع متنوع خدمت می‌کند.

در این ارکان بزرگ سیستم‌های هیدرولیک، این شیرها به عنوان معمارانی ساکت شناخته می‌شوند که با دقت و تناسب، سمفونی حرکات و عملیات هیدرولیک را ایجاد می‌کنند. تنوع و دقت آنها در صنعت‌های مختلف، آنها را به عنوان عناصری حیاتی و قابل اعتماد برای بهبود عملکرد و کنترل سیستم‌های مختلف تعریف می‌کند.

انواع شیر هیدرولیک از نظر عملکرد

شیرهای کنترل جهت:

این شیرها جهت جریان سیال را در یک سیستم هیدرولیک تعیین می کنند. آنها را می توان به صورت دستی یا با مکانیسم های مختلفی مانند شیر برقی یا کنترل خلبان هیدرولیک به کار انداخت.

شیرهای کنترل فشار:

این شیرها فشار سیال هیدرولیک را در یک سیستم تنظیم می کنند. آنها با باز یا بسته شدن بر اساس محدودیت های از پیش تعیین شده، سطوح فشار مورد نظر را حفظ می کنند.

شیرهای کنترل جریان:

این شیرها میزان جریان سیال را در یک سیستم هیدرولیک کنترل می کنند. آنها را می توان برای محدود کردن یا دریچه گاز استفاده کرد و از کنترل دقیق بر روی سرعت محرک های هیدرولیک اطمینان حاصل کرد.

سوپاپ های چک:

همچنین به عنوان شیرهای یک طرفه یا شیرهای برگشتی شناخته می شوند، شیرهای چک اجازه می دهند سیال در یک جهت جریان یابد و در عین حال از جریان برگشتی جلوگیری می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که سیال در جهت مورد نظر جریان می یابد و از کاهش فشار یا آسیب به سیستم جلوگیری می کند.

شیرهای تسکین:

شیرهای تخلیه سیستم هیدرولیک را در برابر فشار بیش از حد با منحرف کردن سیال به مخزن هنگامی که فشار از حد مشخصی فراتر رفت، محافظت می کند. آنها سیستم و اجزای آن را از آسیب ناشی از فشار بیش از حد محافظت می کنند.

انواع شیر هیدرولیک از نظر نوع تحریک

  1. تحریک دستی
  2. تحریک سلونوئیدی
  3. تحریک مکانیکی یا بادامکی
  4. تحریک هوایی

اینها تنها چند نمونه از انواع مختلف شیرهای هیدرولیک موجود هستند. هر نوع هدف خاصی را در تنظیم جریان، فشار و جهت سیال در یک سیستم هیدرولیک انجام می دهد و امکان عملکرد و کنترل کارآمد ماشین آلات هیدرولیک را فراهم می کند.

مشخصات فنی شیر هیدرولیک

بسته به نوع، اندازه، کاربرد و سازنده آن می تواند متفاوت باشد. با این حال، در اینجا برخی از مشخصات فنی رایج وجود دارد که ممکن است در ارتباط با شیرهای هیدرولیک بیابید:

اندازه سوپاپ:

شیرهای هیدرولیک در اندازه های مختلف موجود هستند که معمولاً بر حسب اندازه پورت شیر یا ظرفیت جریان اندازه گیری می شوند. اندازه های رایج از کسری از یک اینچ تا چندین اینچ یا حتی بزرگتر برای کاربردهای صنعتی متغیر است.

رتبه بندی فشار:

شیرهای هیدرولیک دارای درجه بندی حداکثر فشار هستند که نشان دهنده بالاترین فشاری است که می توانند بدون خرابی تحمل کنند. درجه بندی فشار معمولاً بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) یا بار داده می شود. مهم است که شیری با درجه فشاری انتخاب کنید که با فشار عملیاتی سیستم هیدرولیک مطابقت داشته باشد یا بیشتر از آن باشد.

ظرفیت جریان:

ظرفیت جریان یک شیر هیدرولیک به حداکثر مقدار مایعی که می تواند در یک زمان معین تحمل کند اشاره دارد. معمولاً بر حسب گالن در دقیقه (GPM) یا لیتر در دقیقه (LPM) اندازه گیری می شود. برای اطمینان از کنترل کارآمد سیال در سیستم، انتخاب یک شیر با ظرفیت جریان مناسب بسیار مهم است.

دمای عملیاتی:

شیرهای هیدرولیک برای عملکرد در محدوده دمایی خاص طراحی شده اند. سازنده مشخصات دما را ارائه می دهد که نشان دهنده حداقل و حداکثر دمایی است که در آن شیر می تواند به درستی کار کند. دماهای شدید فراتر از این محدودیت ها می تواند بر عملکرد و دوام شیر تأثیر بگذارد.

فعال سازی سوپاپ:

شیرهای هیدرولیک را می توان با روش های مختلفی مانند عملیات دستی، شیر برقی، محرک های پنوماتیکی یا کنترل پیلوت هیدرولیک فعال کرد. روش تحریک بر نحوه کنترل و عملکرد شیر در سیستم هیدرولیک تأثیر می گذارد.

مواد سوپاپ:

شیرهای هیدرولیک از مواد مختلفی بسته به کاربرد و سیال تحت کنترل ساخته می شوند. مواد متداول عبارتند از فولاد، چدن، آلومینیوم و انواع مختلف آلیاژها. انتخاب ماده به عواملی مانند سازگاری سیال، فشار مورد نیاز و شرایط محیطی بستگی دارد.

عملکرد سوپاپ:

شیرهای هیدرولیک عملکردهای مختلفی دارند، مانند کنترل جهت، کنترل فشار، کنترل جریان یا عملکرد شیر چک. عملکرد خاص شیر طراحی داخلی، پیکربندی و ویژگی های آن را تعیین می کند.

برای اطلاعات دقیق در مورد یک شیر هیدرولیک خاص، مراجعه به مستندات یا مشخصات سازنده مهم است، زیرا مشخصات بسته به نوع و مدل شیر می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

شیر هیدرولیک برقی چیست؟

شیر هیدرولیک برقی یا شیر هیدرولیک الکتریکی که به عنوان شیر هیدرولیک فعال الکتریکی نیز شناخته می شود، نوعی شیر هیدرولیک است که توسط یک محرک الکتریکی کار و کنترل می شود. برخلاف شیرهای هیدرولیک سنتی که به صورت دستی توسط مکانیزم های هیدرولیک یا پنوماتیکی کنترل می شوند، دریچه های هیدرولیک برقی از یک محرک الکتریکی برای باز کردن، بستن یا تعدیل موقعیت شیر استفاده می کنند.

محرک الکتریکی در یک شیر هیدرولیک برقی می تواند به شکل یک موتور الکتریکی، برقی یا سایر مکانیسم های الکتریکی باشد. هنگامی که یک سیگنال الکتریکی به محرک اعمال می شود، حرکت خطی یا چرخشی را برای عملکرد شیر ایجاد می کند و جریان سیال هیدرولیک را مجاز یا محدود می کند.

قیمت شیر هیدرولیک اهرمی + تعریف

شیر اهرمی هیدرولیک یا همان شیر لیوری هیدرولیک بر اساس تعداد دسته، سایز پورت ورودی و خروجی، قفلی یا فنری بودن هر دسته، فرمان شیر در حالت نرمال و فعال  و همچنین ساختار بدنه تقسیم‌بندی می‌شوند. در زمان انتخاب و خرید شیر دستی هر کدام از این پارامترها باید ذکر شود تا شیر درست و مناسب انتخاب شود.

شیر هیدرولیک دستی معمولاً دارای یک دسته یا اهرم است که به یک ساقه یا دوک متصل است که به مکانیزم شیر داخلی متصل است. با حرکت دادن دسته در موقعیت های مختلف، اپراتور می تواند موقعیت سوپاپ را کنترل کند و در نتیجه جریان سیال هیدرولیک را کنترل کند.شیر هیدرولیک دستی به نوعی همان شیر هیدرولی اهرمی یا لیوری است.

شیرهای هیدرولیک پنوماتیک

شیر های پنوماتیکی دستگاه هایی هستند که برای کنترل جریان هوا یا گازهای فشرده در سیستم های پنوماتیک استفاده می شوند. آنها یک جزء حیاتی در سیستم های پنوماتیکی هستند که برای تولید حرکت و قدرت مکانیکی به هوای فشرده متکی هستند.

شیرهای کنترل جهت (DCV) یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک هستند. DCVها اجازه‌ی جریان سیال (روغن هیدرولیک، آب یا هوا) به مسیرهای مختلف از یک یا چند منبع را می‌دهند.

DCVها معمولاً از یک قرقره درون یک سیلندر تشکیل می‌شوند که به صورت مکانیکی یا الکتریکی فعال می‌شود. موقعیت قرقره یا جریان را محدود می‌کند و به جریان اجازه‌ی خروج نمی‌دهد، بنابراین جریان مایع را کنترل می‌کند.

شیر کنترل جهت هیدرولیک

شیر کنترل جهت هیدرولیک نوعی شیر هیدرولیک است که جهت جریان سیال را در یک سیستم هیدرولیک تنظیم و کنترل می کند. وظیفه تعیین مسیر سیال هیدرولیک را بر عهده دارد و سیستم را قادر می سازد تا جهت جریان سیال را راه اندازی، متوقف یا تغییر دهد تا اجزای مختلف هیدرولیک مانند سیلندرها یا موتورها را فعال کند.

شیرهای کنترل جهت هیدرولیک معمولاً در سیستم های هیدرولیک برای کنترل حرکت و عملکرد محرک های هیدرولیک مانند سیلندرها یا موتورهای هیدرولیک استفاده می شوند. آنها در کاربردهایی که کنترل دقیق جهت جریان سیال مورد نیاز است، نقش مهمی ایفا می کنند، مانند ماشین آلات صنعتی، تجهیزات ساختمانی، ماشین آلات کشاورزی و وسایل نقلیه متحرک.

شیر هیدرولیک ایرانی

عملکرد شیر هیدرولیک ایرانی استفاده از نیروی مایعات (معمولا روغن) برای انتقال نیرو و انرژی استفاده می‌شود. شیر هیدرولیک ایرانی نیز از نوعی مکانیزم برای کنترل جریان مایعات هیدرولیکی به عنوان جابجایی یا محدودکننده استفاده می‌شوند.

این شیرها به‌طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شوند، از جمله صنایع نفت و گاز، خودروسازی، ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات کشاورزی، برق و الکترونیک، و بسیاری دیگر.

تولید کنندگان ایرانی در زمینه شیرهای هیدرولیکی به طور معمول از تکنولوژی‌های مدرن تولید و کنترل استفاده می‌کنند و محصولاتشان عمدتا با استانداردهای بین‌المللی سازگار هستند.

این شیرها معمولاً دارای کیفیت و کارایی مناسبی هستند و در بازار داخلی و خارجی تقاضا دارند. البته بهتر است همیشه مشخصات فنی و کیفیت محصولات را از تولید کننده معتبر یا نمایندگی‌های مجاز اطلاع‌پذیر کنید.

در اینجا برخی از ویژگی ها و ویژگی های کلیدی شیرهای کنترل جهت هیدرولیک آورده شده است:

پیکربندی سوپاپ:

شیرهای کنترل جهت هیدرولیک می توانند پیکربندی های مختلفی داشته باشند، از جمله دریچه های قرقره، دریچه های پاپت یا شیرهای چرخشی. پیکربندی خاص به کاربرد مورد نظر و الزامات کنترل جریان بستگی دارد.

تعداد پورت ها و موقعیت ها:

شیرهای کنترل جهت دار معمولاً دارای چندین پورت برای اتصالات سیال و موقعیت های مختلف برای کنترل جریان سیال هستند. معمولاً شیرهای هیدرولیک دارای حداقل دو درگاه کار (ورودی و خروجی) و یک یا چند درگاه اضافی برای خطوط فشار و برگشت هستند.

فعال سازی سوپاپ:

شیرهای کنترل جهت دار را می توان با روش های مختلفی مانند عملیات دستی، اتصالات مکانیکی، شیر برقی یا کنترل پیلوت هیدرولیک فعال کرد. روش تحریک نحوه کنترل و عملکرد شیر در سیستم هیدرولیک را تعیین می کند.

مسیرها و موقعیت های جریان:

شیرهای کنترل جهت هیدرولیک مسیرها و موقعیت های جریان متفاوتی را برای هدایت جریان سیال فراهم می کنند. آنها می توانند طوری طراحی شوند که جریان را در یک جهت مجاز کنند، جریان را در یک یا چند جهت مسدود کنند، یا جریان را بین مسیرهای مختلف منحرف کنند.

طراحی و عملکرد قرقره:

در شیرهای کنترل جهت دار از نوع قرقره، برای کنترل مسیرهای جریان از یک جزء استوانه ای یا قرقره ای شکل استفاده می شود. موقعیت قرقره در بدنه شیر، جهت جریان را تعیین می کند و جریان را از طریق پورت های خاص مسدود یا اجازه می دهد.

بازگردانی دستی:

برخی از شیرهای کنترل جهت هیدرولیک ممکن است قابلیت بازگردانی دستی داشته باشند که امکان عملکرد دستی در صورت خرابی برق یا سیستم کنترل را فراهم می کند. این ویژگی کنترل دستی جهت جریان سیال را در شرایط اضطراری امکان پذیر می کند.

کاتالوگ شیر هیدرولیک

برای دانلود کاتالوگ شیر هیدرولیک و همچنین اطلاع از ساختار و عملکرد هر شیر کلیک کنید.