تولید قطعات وایتونی در هاک صنعت

تولید انواع قطعات وایتونی؛کاسه نمد های وایتونی viton،اورینگ وایتونی و همچنین پکینگ وایتونی؛مقاوم به حرارت،اسید،گازها و بنزین به صورت تخصصی با بهترین کیفیت و ارسال فوری در تهران برای همه ی ایران؛برای مشاوره رایگان،در زمینه ساخت و تولید قطعات با متریال وایتون دکمه زیر را لمس کنید تا با کارشناسان مجموعه ما ارتباط داشته باشد.

Viton یا ویتون نام تجاری یک نوع الاستومر فلوئور پلیمر است که از تولیدکنندگان معروفی مانند شرکت Chemours به بازار عرضه می‌شود. Viton به عنوان یک مارک تجاری شناخته شده است و برای یک خانواده از لاستیک‌های فلوئورسیلیکونی مقاوم در برابر شرایط سخت شناخته می‌شود.

الاستومر فلوئورپلیمر چیست؟

الاستومر فلوئورپلیمر یک نوع پلیمر است که شامل زنجیره‌های مولکولی از یک یا چند واحد ساختاری فلوئورینه می‌شود. این نوع پلیمرها از ویژگی‌های خاصی همچون مقاومت به حرارت، مقاومت به مواد شیمیایی، عایق الکتریکی، و مقاومت به UV برخوردارند. به عنوان یک نوع پلیمر تخصصی، فلوئورپلیمرها در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیک، پزشکی، و صنایع هوافضا استفاده می‌شوند.

یکی از نمونه‌های معروف الاستومرهای فلوئورپلیمر، پلی تترافلوئورواستایرن (PTFE) است که به عنوان نام تجاری تفلون معروف است. PTFE شناخته شده به خاطر ویژگی‌هایی مانند ضد چسبندگی، مقاومت به حرارت، و عدم تاثیرگذاری توسط مواد شیمیایی می‌باشد. این ویژگی‌ها آن را به یک ماده مورد استفاده در تولید انواع محصولات از جمله ظروف آشپزخانه، سطوح ضد چسب، و قطعات الکترونیکی تبدیل کرده است.

وایتون یک نام تجاری شرکت دوپونت (DuPont) برای خانواده‌ای از لاستیک‌های مصنوعی و الاستومرهای فلوروپلیمر است. این محصولات به طور رایج در تولید O-ring و سایر محصولات شکل‌گیری یا استخراج شده استفاده می‌شوند. این خانواده از الاستومرها شامل کوپلیمرها یا ترپلیمرهای تترافلوئورواتیلن (TFE)، هگزافلوروپروپیلن (HFP) و فلورید وینیلیدن (VDF یا VF2) می‌شود، همچنین وینیلیدن فلورید (VDF) و هگزافلوروپروپیلن (HFP) و همچنین پرفلورومتیل‌وینیل‌اتر (PMVE) حاوی پلیمرهای ویژه.

شرکت DuPont

دوپونت نخستین شرکتی بود که واقعاً این خانواده از مواد را بازاریابی کرد، بنابراین ویتون به عنوان نامی است که بیشترین ارتباط را با این خانواده از فلوروپلیمر دارد. چهار خانواده اصلی از پلیمرهای ویتون وجود دارد، و درصد فلورین در این گریدهای محبوب ویتون بین 66 تا 70 درصد متغیر است. گریدهای اصلی شامل گرید A (دیپلیمرهای VF2/HFP) با 66 درصد فلورین، گرید B (ترپلیمرهای VF2/HFP/TFE) با 68 درصد فلورین که به طور رایج برای سیل‌ها یا گسکت‌ها استفاده می‌شود، گرید F (ترپلیمرهای VF2/HFP/TFE) که در سوخت‌های اکسیژنه خودرو استفاده می‌شود و درصد فلورین آن 70 درصد است، و در نهایت گریدهای ویژه (مانند GLT، GBLT، GFLT و ویتون اکستریم) که در صنایع خودروسازی و اکتشاف نفت استفاده می‌شوند.

وایتون viton چیست؟

وایتون (Viton) در اصطلاح عمومی به عنوان یک الاستومر فلوروپلیمر شناخته می‌شود و معمولاً به عنوان نام تجاری شرکت DuPont برای این نوع مواد اشاره می‌شود. این محصول به دلیل خصوصیات مقاومت در برابر دماهای بالا، مواد شیمیایی خورنده، روغن، سوخت، و سایر شرایط سخت، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید و ساخت و طراحی قعات وایتونی در تهران

ویژگی‌های عالی Viton در شرایط دشوار، از جمله مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی، آن را به یک انتخاب مناسب برای کاربردهایی مانند سیستم‌های O-ring و سایر قطعات لاستیکی در محیط‌های خاص می‌کند. این خصوصیات باعث می‌شود که Viton حتی در محیط‌های بسیار حساس و دشوار به خوبی عمل کند.

چرا از متریال وایتون viton در ساخت و تولید استفاده می کنیم:

به طور کلی، ترکیب منحصر به فرد ووایتون (Viton) از مقاومت در برابر دماهای بالا، سازگاری شیمیایی، نفوذپذیری کم و دوام در شرایط محیطی مختلف، آن را به یک الاستومر وسیع و گسترده در صنایع مختلف، از جمله خودروسازی، هواپیما، نفت و گاز، و فراوری شیمیایی تبدیل کرده است.اما ویژگی های منحصر به فرد به طور کلی، ترکیب منحصر به فرد ووایتون (Viton) از مقاومت در برابر دماهای بالا، سازگاری شیمیایی، نفوذپذیری کم و دوام در شرایط محیطی مختلف، آن را به یک الاستومر وسیع و گسترده در صنایع مختلف، از جمله خودروسازی، هواپیما، نفت و گاز، و فراوری شیمیایی تبدیل کرده است:

مقاومت در برابر دماهای بالا:

وایتون توانایی مقاومت در برابر دماهای بالا را دارد و در عین حال توانایی حفظ ویژگی‌های مکانیکی خوب خود را حفظ می‌کند. حتی در مواجهه با دماهای بالا تا 316 درجه سانتیگراد، ویتون® قابلیت انعطاف و ارتجاع خود را حفظ می‌کند.

مقاومت در برابر روغن و مواد شیمیایی

وایتون (Viton) مقاومت استثنایی در برابر روغن‌ها، سوخت‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و بیشتر مواد شیمیایی را داراست. این مقاومت به طور مؤثری از دماهای بالا نیز تغییر نمی‌کند. این خاصیت وایتون (Viton) را در کاربردهایی با تماس مکرر با مواد شیمیایی سخت، گزینه‌ای ایده‌آل می‌سازد.

مقاومت در برابر مایعات

وایتون (Viton) بهترین مقاومت به مایعات را در میان لاستیک‌های تجاری ارائه می‌دهد. مقاومت به تجزیه و تحلیل از انواع گسترده‌ای از مواد شیمیایی و مایعات، از جمله اسیدهای معدنی، ویژگی خاص وایتون (Viton) است.

نفوذپذیری کم

وایتون دارای نفوذپذیری کم نسبت به گستره‌ای از مواد است، که آن را در مواجهه با سوخت‌های خودرویی که حاوی اکسیژن هستند، بسیار مؤثر می‌سازد. این نفوذپذیری کم به بهبود عملکرد در جلوگیری از نشت مایعات کمک می‌کند.

مقاومت در برابر فشار

مقاومت خوبی در برابر فشار دارد، حتی در دماهایی که ممکن است الاستومرهای غیرفلوره‌ای را شکننده کند. این ویژگی اطمینان از دوام و ماندگاری در برنامه‌هایی با مقاومت به فشار فراهم می‌کند.

مقاومت در برابر شرایط جوی و محیطی

وایتون (Viton) بسیار مقاوم در برابر اکسیداسیون جوی، نور خورشید، شرایط آب‌وهوایی، قارچ و مولدات است. این مقاومت آن را برای استفاده در شرایط محیطی دشوار مناسب می‌سازد.

ویژگی‌های الکتریکی

در برنامه‌های با ولتاژ پایین و فرکانس پایین، وایتون ویژگی‌های الکتریکی خوبی دارد.

ویژگی‌های احتراق پایین

وایتونها ویژگی‌های احتراق پایینی دارد که آن را در برنامه‌هایی که مقاومت به آتش مهم است، انتخاب مناسبی می‌کند.

کاربرد وایتون در صنایع مختلف

مترال وایتون به دلیل ترکیب منحصر به فرد خصوصیاتش در مصارف مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای رایج لاستیک وایتون عبارتند از:

  • O-رینگ‌ها

به طور گسترده برای تولید O-رینگ‌ها استفاده می‌شود. این نوع حلقه‌ها به منظور جلوگیری از نشت گاز یا مایع در ماشین‌آلات و تجهیزات طراحی شده‌اند. مقاومت شیمیایی و دوام مواد وایتون آن را برای ساخت آب‌بندهای مؤثر در کاربردهای صنعتی مختلف مناسب می‌کند.

  • گسکت‌ها

 وایتون در تولید گسکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای ایجاد یک سد محکم بین دو سطح مورد استفاده قرار می‌گیرند. گسکت‌های ساخته شده از وایتون به ویژه در کاربردهایی که مقاومت در برابر دماهای بالا، مواد شیمیایی، و عوامل محیطی ضروری است، بسیار مؤثر هستند.

  • آب‌بندها

آب‌بندهای وایتون در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله صنعت خودروسازی و حمل و نقل، به خصوص در مواردی که غلظت بالای بیودیزل وجود دارد. نوع‌های B و F (FKM-GBL-S و FKM-GF-S) نشان داده‌اند که مقاومت بیشتری در مقابل بیودیزل اسیدی دارند زیرا این نوع سوخت ناپایدار و اکسایش‌پذیر است.

  • لوله‌ها

لوله‌های وایتون به طور معمول در صنعت خودروسازی و کاربردهای سوخت حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ویژه در شرایطی که غلظت بالای بیودیزل وجود دارد. مقاومت این لوله‌ها به بیودیزل اسیدی، که از نوع‌های B و F (FKM-GBL-S و FKM-GF-S) هستند، باعث می‌شود که در این محیط‌ها عملکرد عالی داشته باشند.

  • کاربردهای خودروسازی

وایتون به طور گسترده در صنعت خودروسازی برای اجزایی نظیر O-رینگ‌ها، گسکت‌ها و آب‌بندها در موتورها و سیستم‌های سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت آن به سوخت‌ها و روغن‌های خودرو، آن را به یک انتخاب مورد علاقه تبدیل کرده است.

  • پردازش شیمیایی

مقاومت شیمیایی وایتون آن را برای استفاده در تجهیزات پردازش شیمیایی مناسب می‌سازد. این مواد قابلیت مقا