بلاگ

بلبرینگ استیل ضد زنگ چیست؟ [بررسی کامل]

بلبرینگ‌های استیل به عنوان یک نوع بلبرینگ، در صنایع غذایی و دارویی بسیار پرکاربرد هستند. علاوه بر این، در برخی موارد در اتصالات ماشین‌آلات نفت و پتروشیمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلبرینگ‌های استیل دارای بدنه‌ای از جنس استیل با رینگ‌ها و ساچمه‌های استنلس استیل هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع بلبرینگ‌ها، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، به ویژه در برابر آب و رطوبت است. اما باید توجه داشت که بلبرینگ‌های استیل دارای مقاومت و استحکام کمتری نسبت به بلبرینگ‌های استاندارد از جنس فولاد هستند و ممکن است تحت بارگذاری سنگین تغییر شکل دهند.در ادامه به مشخصات دیگر می‌پردازیم.

مزایای بلبرینگ استیل

بلبرینگ‌های استیل به عنوان یک انتخاب محبوب در صنایع غذایی و دارویی شناخته می‌شوند به دلیل مزیت‌هایی که ارائه می‌دهند. این بلبرینگ‌ها از جنس استیل تولید می‌شوند و ویژگی مهم آنها مقاومت بالا در برابر مواد اکسید کننده، به خصوص آب و رطوبت است. این ویژگی باعث می‌شود که بلبرینگ‌های استیل مناسب برای محیط‌هایی با شرایط محدودتر مانند صنایع غذایی که با اطلاعات محیط و همچنین برخی مواد شیمیایی در تماس هستند، باشند.

با این حال، این بلبرینگ‌ها دارای مزیت‌های خاص خود نیز هستند. برخلاف بلبرینگ‌های استنلس استیل که بدنه تماماً از همان جنس استیل است، بلبرینگ‌های استیل شامل رینگ‌ها و ساچمه‌های استنلس استیل هستند. از آنجا که استیل مقاومت و استحکام کمتری نسبت به فولاد دارد، بلبرینگ‌های استیل تحت بارهای سنگین تر، تغییر شکل ممکن است داشته باشند.

به طور کلی، بلبرینگ‌های استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و تأثیرات محیطی، انتخاب عالی در برخی از صنایع حساس مانند صنایع غذایی و دارویی محسوب می‌شوند. اما باید دقت شود که محدودیت‌ها و ویژگی‌های خاص آن‌ها نیز در نظر گرفته شود تا استفاده بهینه از آنها صورت گیرد.

ویژگی های بلبرینگ استیل

بلبرینگ‌های استیل دارای عناصر آلیاژی با مقادیر بالا هستند که آن‌ها را قادر به مقاومت در برابر خوردگی در محیط‌های خورنده و دماهای بالا می‌سازد. این بلبرینگ‌ها به خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت نشان می‌دهند و ممکن است سال‌ها بدون هیچ نشانی از خوردگی و زنگ زدگی باقی بمانند. آلیاژهای فولاد زنگ‌نزن به دلیل مقاومت بالا در مقابل خوردگی، یکی از مواد بسیار پرکاربرد در مهندسی است. مقاومت به خوردگی این نوع فولاد‌ها ناشی از حداقل ۱۲٪ کروم در ترکیب آنهاست. افزودن نیکل به این فولاد‌ها می‌تواند مقاومت به خوردگی را در محیط‌های خنثی یا اکسید کننده افزایش دهد اما هزینه تولید نیز را افزایش می‌دهد. همچنین، افزودن مولیبدن به فولاد‌های زنگ‌نزن می‌تواند مقاومت به خوردگی را در حضور یون‌های کلر افزایش دهد. افزودن آلومینیوم نیز می‌تواند مقاومت به پوسته‌شدن را در دماهای بالا بهبود بخشد. بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌های استیل، نسبت به نسخه‌های معمولی کمترین بار را تحمل می‌کنند. شرکت ابتکارصنعت پذیرفتن سفارش‌های مختلف بلبرینگ، رولبرینگ و تسمه با قیمت مناسب را فراهم می‌کند.

مشخصات مکانیکی بلبرینگ استیل

بلبرینگ‌های استیل معمولاً از استنلس استیل گرید G304 یا به عبارت دیگر گرید 18-8 تولید می‌شوند که نشان‌دهنده حدود 18٪ کروم و 8٪ نیکل در ترکیب شیمیایی آنها است. کروم به عنوان یک عنصر بسیار مقاوم در برابر زنگ‌زدگی شناخته شده و نیکل نیز خواص ضد اکسیدی را دارد. بلبرینگ‌های استیل دارای تنسایل مقاومتی و استحکام فشاری بلبرینگ‌های فولادی نیستند. مقدار تنسایل بلبرینگ‌های استیل حدود 700 مگاپاسکال است که بالاتر از تنسایل بلبرینگ‌های فولادی است. اما، بلبرینگ‌های استیل در تماس با برخی گازهای صنعتی مانند کلریدها و نمک‌ها که در محیط‌های صنعتی یا دریایی وجود دارند، ممکن است خوردگی دیده و زنگ‌زده شوند. سرعت زنگ‌زدگی بلبرینگ‌های استیل در شرایط طبیعی، تماس با رطوبت و آب، بسیار کمتر است و حدود 0.4 میلیمتر در هر 100 سال است. این ویژگی‌ها نشان‌دهنده خواص ضدزنگ و مقاومت به خوردگی بلبرینگ‌های استیل هستند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها